Vacanta in Sardinia partea I – zbor, vreme, cazare, mancare

Dragi prieteni,

Astazi va impartasesc o noua experienta de calatorie impreuna cu Sofia (fetita noastra). De data asta am ales Sardinia, numita si “insula de smarald” a Mediteranei, si isi merita numele.
Vacanta nu a fost planificata cu mult timp inainte, a fost ceva de ultim moment. Ne-am dorit o pauza de la joburile noastre si am cautat diferite destinatii iar Sardinia a fost cea mai buna varianta pentru final de Aprilie: vreme frumoasa, nu foarte multi turisti, zbor ok atat din punct de vedere timp cat si cost.
Am stat 7 zile pe insula si ne-am dorit sa descoperim cat mai mult din ea, iar pentru ca insula este destul de mare, am inchiriat masina.

ZBOR
Pentru a ajunge in Sardinia, am zburat din nou cu WizzAir, a fost un zbor scurt, sub 3 ore, care ne-a trezit dis de dimineata.
Trezindu-ne atat de dimineata, prima parte am zborului am dormit pentru a recupera din somnul pierdut. Apoi cand ne-am trezit, am citit din cartile pe care le-am luat si am avut niste carti cu abtibilduri, Sofia este inca pasionata de ele.
Mereu inainte de vacante, incercam sa luam carti de povesti noi pe care sa le citim atat pe durata zborului cat si in vacanta. Pentru vacanta in Sardinia, m-am inspirat din coltul de lectura al celor de la Parentropolis si am ales cartea "Norisorul roz" de Cristina Donovici. Pentru mai multe idei de carti pentru vacante, intrati aici.
Pe zborurile Wizz Air, daca vrei de baut sau de mancare, trebuie sa iti cumperi de la ei. Din pacate produse sanatoase nu prea au, asa ca, daca vreti sa aveti provizii sanatoase pentru voi si pentru cei mici, va recomand sa le luati de acasa. In aeroport daca sunteti cu un copil, va permit sa treceti cu apa, caserole, fructe.
Dat fiind zborul scurt si faptul ca Sofi a luat micul dejun de acasa, in avion a mancat o gustare, biscuitii preferati, care sunt bineinteles, fara zahar.

VREME
Noi am mers la final de Aprilie, cand in Sardinia este off season. Pot sa va spun ca a fost minunat, nu erau prea multi turisti, plajele erau libere si te puteai bucura de culorile superbe ale marii care se imbinau cu frumoasele culori vii ale florilor de pe tarm.
Am putut sa stam la soare, un soare placut de inceput de vara, fara sa ne fie teama ca ne vom arde. Apa marii abia se incalzea, nu am facut baie dar a fost buna incat sa ne balacim putin.

CAZARE
Pentru ca ne-am dorit sa descoperim cat mai mult din insula, am avut 3 cazari in 3 puncte cheie din Insula, dupa cum urmeaza:
1. In primele zile am decis sa stam in partea de Nord, pentru ca am aterizat in Alghero, dupa un scurt popas in oras, ne-am indreptat spre Santa Teresa Gallura. Am ales sa venim aici pentru ca era o locatie care ne permitea sa vizitam zona de Nord, Nord-Est. Oraselul este unul cochet si animat, ne-a placut sa ne plimbam seara pe stradutele lui.
2. Urmatoarele zile am ales sa mergem sa stam in Orisanto astfel incat sa fim la jumatatea drumului intre Cagliari si Alghero. De aici am ales sa vizitam partea de Sud a insulei. Seara ne-am plimbat prin centrul orasului.
3. Ultimele zile le-am petrecut in Alghero, sa vizitam partea de Nord, Nord-Vest pe care nu o vazusem la inceputul calatoriei.

Referitor la cazarile noastre, am ales sa stam la apartament pentru ca ne-am dorit sa fim independenti din punct de vedere al mancarii, sa avem acces la un frigider si aragaz si sa ne gatim noi cand ne dorim. Asa ca, in toate cele 3 zone in care am stat, ne-am inchiriat apartament.
Overall experienta cu cazarile a fost ok, dar raportul calitate – pret este scazut. Preturi peste medie si calitatea sub asteptarile noastre.

MANCARE
Ca abordare, noi in fiecare vacanta incercam sa avem o alimentatie cat mai sanatoasa, asa cum facem si cand suntem acasa. Pentru a putea face acest lucru sunt cativa pasi pe care ii parcurgem:
1. Proviziile de acasa, mereu luam cu noi provizii, de la superalimente, la tot felul de seminte si gustari fara zahar. E foarte greu sa gasesti gustari fara zahar, majoritatea au foarte mult zahar si in plus, au tot felul de ingrediente greu de citit. Cand am pregatit bagajul pentru Sardinia m-am inspirit din ce am scris aici:Provizii pentru vacanta cu un copilas .
In plus, am ramas placut surprinsa de diversitatea de alimente healthy din supermarketurile lor: fainuri, produse fara zahar, produse fara gluten. Am gasit o paine traditionala, “pane carasau” facuta doar din grau dur, apa si drojdie care ne-a placut mult.
2. Sa gasim cea mai la indemana piata de unde putem cumpara fructe si legume. Dupa ce am aterizat in Alghero, ne-am indreptat spre piata din centrul orasului de unde ne-am facut provizii.
3. Sa avem o bucatarie/chicineta si un frigider. Ne descurcam si doar cu cateva tacamuri si farfurii pe care le cerem de la cazare, in cazul in care locatia nu are bucatatie/chicineta, insa existenta frigiderului este foarte importanta.
Avand toate astea, cream premisele de a ne pregati ceea ce avem nevoie.

In ceea ce priveste restaurantele, sunt variante pentru toate gusturile si bugetele dar predominante sunt restaurantele specific italiene cu pizza si paste. Am ramas placut impresionata sa gasesc pizza fara gluten pe care am testat-o si ne-a placut.

Aici inchei prima parte a vacantei noastre in Sardinia, in curand revin si cu partea a II a, cand o sa impartasesc cu voi despre atractiile de pe insula si recomandarile noastre.

Pana atunci, daca ti-a placut articolul, iti recomand sa citesti si Experienta noastra din Tenerife.

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!