Vacanta in Tenerife partea I – zbor, vreme, cazare, mancare

Dupa Zanzibar, pentru sfarsitul anului am ales o noua destinatie cu vreme frumoasa. De data asta, pentru ca aveam la dispozitie doar o saptamana, am cautat o destinatie mai apropiata, astfel incat sa nu facem foarte mult pe drum.
Dupa ce am analizat variantele pe care le aveam, am ales Tenerife, si bine am facut.

Noi am ales sa venim aici pe cont propriu, asa ne facem de obicei vacantele. Ne luam biletele de avion si apoi facem research astfel incat sa ne facem o idee unde vrem sa ajungem si cum vrem sa impartim zilele de vacanta. In principiu, batem in cuie primele 3 zile si apoi ne organizam in functie de cum ne simtim si ce vrem sa mai vedem, asa a fost si in Tenerife.

Ne-a placut tare mult, ba chiar ne bate gandul sa venim la un moment dat si sa stam pe insula o perioada mai lunga. Din multe puncte de vedere este o destinatie perfecta pentru a locui la cald o perioada de timp, printre ele se numara: vreme calda chiar si in Decembrie, fara poluare, bogatie de fructe si legume proaspat culese, acces la un sistem medical modern, munte-mare la distanta de maxim 1 ora.

ZBOR
Pentru a ajunge in Tenerife, am zburat cu WizzAir, a fost un zbor direct de aproximativ 6 ore. Biletele ni le-am luat din scurt iar pretul a fost ok, daca veti cauta din timp bilete o sa le gasiti la un pret foarte bun. Desi impreuna cu Sofi zburasem anterior, fiecare varsta este diferita. De data asta am simtit sa avem un partener veritabil de zbor, care intelege tot ce se intampla si cu care putem discuta cum discutam cu un om mare.
Desi mai mare, am urmat pasii de pregatire ai zborului despre care am scris aici - Drumul spre o vacanta exotica cu un copilas.
Pe zborurile Wizz Air, daca vrei de baut sau de mancare, trebuie sa iti cumperi de la ei. Din pacate produse sanatoase nu prea au, asa ca, daca vreti sa aveti provizii sanatoase pentru voi si pentru cei mici, va recomand sa le luati de acasa. In plus, in aeroport daca sunteti cu un copil, va permit sa treceti cu apa, caserole, fructe.
Noi am avut:
- Fructe: mere, pere
- Quinoa intr-un borcanel
- Role cu ananas si banane
- Biscuiti cu coacaze si trandafiri #farazahar

VREMEA
Desi Decembrie, cand in Romania purtam cizme si geci, in Tenerife, in Sudul insulei (Adeje-Los Cristianos) vremea era calda si frumoasa. Ziua erau pe la 25 de grade, o temperatura foarte buna pentru a te bucura de plaja in Decembrie. In schimb, seara se facea racoare si atunci era neaparat nevoie sa ne punem un hanorac si pantaloni lungi. Apa oceanului a fost destul de rece, dar cu o acomodare mai lunga am facut si baie.

Am fost suprinsi sa vedem diferente de temperatura pe insula, in Adeje era cald si frumos, la 20 minute de mers cu masina spre Nord batea vantul si era racoare. Pe insula sunt in jur de 40 de microclimate, asa ca, in timpul zilei vremea poate sa fie schimbatoare.
In concluzie, daca veniti “iarna”, stati in Sud pentru ca asa o sa va puteti bucura de vreme frumoasa.

CAZARE
Nu avem foarte mare experienta, desi am cautat destul de mult, nu am reusit sa ne hotaram prea usor. Venind “iarna” am ales sa ne luam 2 cazari in Sud. Daca am fi venit in alta perioada am fi ales o cazare in Sud (Adeje-Los Cristianos) si alta mai spre Nord sau Puerto Cruz.

Revenind la cazarile noastre, am ales sa stam la apartament pentru ca ne-am dorit sa fim independenti din punct de vedere al mancarii. In fiecare zi pregateam micul dejun in camera si au fost si cateva zile cand am pregatit si pranzul.
Am stat in doua locatii, Los Cristianos si Las Americas, daca ar fi sa mergem din nou nu am mai sta in Las Americas, plaja nu ne-a placut deloc acolo. In schimb, Los Cristianos ne-a placut foarte mult atat din punct de vedere al plajei cat si al restaurantelor si al zonelor unde te puteai plimba.

MANCARE
Ca abordare, noi in fiecare vacanta incercam sa avem o alimentatie cat mai sanatoasa, asa cum facem si cand suntem acasa. Pentru a putea face acest lucru sunt cativa pasi pe care ii parcurgem:
1. Proviziile de acasa, mereu luam cu noi provizii de acasa, de la superalimente, la tot felul de seminte si gustari fara zahar. E foarte greu sa gasesti gustari fara zahar, majoritatea au foarte mult zahar si in plus, au tot felul de ingrediente greu de citit. Cand am pregatit bagajul pentru Tenerife m-am inspirit din ce am scris aici - Provizii pentru vacanta cu un copilas .
2. Sa gasim cea mai la indemana piata de unde putem cumpara fructe si legume. In Tenerife am mers la Agromercado Adeje (este deschisa doar sambata si duminica), am avut noroc ca noi am ajuns vineri seara, iar sambata de dimineata eram la piata. A fost minunat sa vad intr-un singur loc atatea fructe, legume, verdeturi proaspat culese. Asa ca, dupa cum vedeti si in poza, ne-am luat si de aici provizii fresh. Daca nu aveti timp sa ajungeti la piata, va recomand sa cautati Fruteria pentru ca si in aceste marketuri gasiti o gama variata de fructe si legume.
3. Sa avem o bucatarie/chicineta si un frigider. Ne descurcam si doar cu cateva tacamuri si farfurii pe care le cerem de la cazare, in cazul in care locatia nu are bucatatie/chicineta, insa existent frigiderului este foarte importanta.
Avand toate astea, cream premisele de a ne pregati ceea ce avem nevoie.

Referitor la restaurante, pe insula sunt optiuni pentru toate preferintele, dar ca buget, o masa in Tenerife este mai scumpa in comparatir cu una in Romania la un restaurant normal (nu fast-food, nu high class).
O sa gasiti foarte multe locuri traditionale, unde se servesc diverse specii de peste si tot felul de fructe de mare, dar si locuri cu mancare Italieneasca, Indiana, Libaneza, etc.
Noi am optat pentru cateva din localurile lor traditionale de peste, unde ne-am bucurat de preparate proaspete.
Pentru doritorii de dulciuri si inghetata sunt multe optiuni, dar din pacate variante fara zahar/eritrol sau alte “minunatii” de genul asta nu am gasit si atunci am ales sa nu mancam.

Intre restaurantele care ne-au placut va recomand:
Aqua y Sal – restaurant traditional cu peste si fructe de mare, pe care le alegi si pe care le prepara pe loc.
La Piazzetta il gasiti pe: Av. de Suecia 37 – restaurant Italian cu o gama larga de preparate gustoase. Au chiar si posibilitatea sa alegi fara gluten.
Miramar il gasiti aici: v. República de Venezuela, 5, 38450 Garachico – aici am mancat cea mai buna paella.
El Cordeo il gasiti aici: Carretera General a Las Galletas, 8, 38639 El Monte O Guargacho – este un restaurant cu mancare traditionala. Ce ne-a placut a fost amplasarea, intr-o plantatie de banane. Inainte sa vina masa, am facut o plimbare prin plantatie si am vazut cum cresc bananele in copac iar Sofiei i-au placut mult iedutii de acolo.

Aici inchei prima parte a vacantei noastre in Tenerife, in curand revin si cu partea a II a, cand o sa impartasesc cu voi despre activitatile de pe insula si recomandarile noastre.

Pana atunci, daca ti-a placut articolul, iti recomand sa citesti si Top 10 experiente din Zanzibar!

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!