Pateu de linte rosie cu conopida la cuptor

Pateu de linte rosie cu conopida la cuptor
Pateul de linte rosie in aceasta combinatie este o varianta de pranz gustoasa si rapida.
De ceva vreme caut variante cum sa pot sa adaug conopida in alimentatia noastra cat mai des, dar gatita asa la cuptor, imi place tare mult.

Ingrediente:
  • 250 g de linte rosie 
  • 300 g conopida
  • o ceapa medie
  • 1 morcov
  • 7 catei de usturoi
  • ulei de masline presat la rece cu aciditate 0.3%
  • ulei de samburi de struguri presat la rece
  • ceapa fulgi
  • turmeric
  • sumac
  • fulgi de chilii
  • sare neiodata

Instructiuni:
1. Am spalat in doua ape si am pus la fiert lintea rosie, in cantitate dubla de apa, la foc mic pentru aproximativ 20 minute, se poate gati si la abur.
2. Am pus la abur morcovul.
3. Am scurs bine apa de la linte, daca ramane multa apa iese moale, ideal este sa iasa precum o pasta.
4. Am adaugat lintea, cu ceapa medie taiata bucatele, cu morcovul taiat bucatele, 3 cateii de usturoi si am blenduit pana s-a transformat intr-o pasta.
Apoi am adaugat uleiul de masline, turmericul, fulgii de chilli si sarea neiodata, dupa gust si am amestecat. Am decorat cu sumac.
5. Am taiat si spalat buchetelele de conopida, le-am scurs si le-am stropit cu ulei de samburi de struguri presat la rece (este singurul ulei pe care il folosesc la gatit), am adaugat ceapa fulgi si 4 catei de usturoi taiati marunt.
6. Le-am pus int-o tava de ceramica si le-am pus in cuptorul preincalzit pentru aproximativ 30 de minute.
7. Pot fi servite alaturi de cateva de legume crude sau alaturi de muraturi, de preferat homemade.

Acum sa aveti pofta, noi am avut si abia astept sa repet reteta!

Am ales sa consumam des linte datorita faptului ca este o sursa importanta de proteine, contine vitamine din complexul B, A si C, magneziu, zinc, potasiu, fier, fibre, acizi grasi omega 3 si 6 si multi antioxidanti.

Printre beneficiile lintei pentru organism enumar:
- Protejeaza sanatatea inimii
- Apara si fortifica organismul prin cantitatea mare de antioxidanti pe care o contine          
- Imbunatateste digestia datorita numeroaselor fibre pe care le are
- Reduce nivelul de zahar din sange
- Contribuie la cresterea energiei
- Combate insomniile
- Este o sursa buna de acid folic care se absoarbe foarte usor in organism
- Previne anemiile prin continutul de fier
close

Comparare

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

close

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!