Bine ai venit pe blogul meu!

Eu sunt Cristina, mamica Sofiei, co-founder Raftul Naturii, corporatista, pasionata de hrana sanatoasa, de calatorii si de teatru. Am creat acest blog din dorinta de a impartasi cu tine informatii utile despre alimentatie, idei de retete sanatoase si alimente esentiale de introdus in meniul tau.

Credem cu tarie ca o alimentatie sanatoasa nu are efect doar asupra starii de sanatate, ci si asupra aspectului fizic, a energiei si a randamentului pe care il avem in tot ceea ce facem.

Cartofi noi, falafel si maioneza de tahini

Pentru ca venit sezonul cartofilor noi si al leurdei am ales un pranz in care sa le combin cartofii noi cu falafel, maioneza de tahini si salata de verdeturi. Ne-am bucurat intreaga familie de pranz iar falafelul a fost preferatul Sofiei. Ca de obicei am incercat sa gatesc cat mai sanatos, sa hidratez si sa germinez nautul, sa prepar hrana la temperatura cat mai mica, sa folosesc cat mai putin ulei, sa pun cartofii la abur intregi pentru a le creste... Citeste mai mult

Alternative pentru o viata sustenabila

Subiectul alternative pentru o viata sustenabila este unul atat de vast si variat, dar pentru ca noi iubim natura si pentru ca ne pasa de ea, am implementat cateva "mici" lucruri in familia noastra: Nu mai cumparam apa in sticle de plastic, am achizitionat un filtru de apa . Motivul a fost sa nu mai aruncam cu zecile de sticle de plastica pe luna. In plus, intr-un se amortizeaza. Cand mergem la cumparaturi nu mai folosim pentru fiecare categorie... Citeste mai mult

Top surse naturale bogate in Fier

Astazi vreau sa impartasesc cu voi care sunt principalele surse naturale ce ne pot aduce un aport ridicat de Fier. Fierul este un alt mineral foarte important in organismul nostru, astfel el contribuie la o multime de procese din corpul nostru, printre acestea enumeram: - Este componenta de baza a hemoglobinei - Este esential pentru buna functionare a organismului - Mareste rezistenta corpului - Ajută la dezvoltarea creierului Cum iti dai seama... Citeste mai mult

Top surse naturale bogate in Calciu

Daca in articolul Alternative la produsele lactate de origine animala - lapte vegetal am vorbit despre alternative vegetale la produsele lactate de origine animala, acum vreau sa impartasesc cu voi care sunt principalele surse naturale care ne pot aduce un aport ridicat de calciu. Calciul este foarte important in organismul nostru , astfel el contribuie la o multime de procese din corpul nostru, printre acestea enumeram: - Ofera rezistenta... Citeste mai mult

Top surse naturale bogate in Magneziu

Vreau sa impartasesc cu voi care sunt principalele surse naturale ce ne pot aduce un aport ridicat de Magneziu. Magneziul este un mineral foarte important pentru buna functionare a organismul nostru , astfel el contribuie la o multime de procese din corpul nostru, printre acestea enumeram: - Sustine sistemul imunitar - Contribuie la buna functionare a sistemului digestiv - Previne inflamatia din corp - Ajuta la sanatatea inimii Cum iti dai seama... Citeste mai mult

Provizii pentru vacanta cu un copilas

Ma bucur ca ai ales sa intri sa citesti articolul meu despre proviziile din vacanta noastra in Zanzibar. Ce e important, puteti sa luati din acest articol idei pentru calatoriile voastre indiferent de locatie sau de cat timp veti sta plecati. In afara de bagajele obisnuite am adaugat si o serie de alimente si superalimente atat pentru noi dar mai ales pentru fetita noastra Sofia care sa ne imbogateasca alimentatia de zi cu zi. 95% din cele scrise... Citeste mai mult

Discutii intime - absorbante de plastic vs bumbac

Astazi o sa va vorbesc despre un subiect la care ma gandesc de ceva vreme dar pana acum nu m-am incumetat sa vorbesc despre el. In dorinta de a folosi produse cat mai naturale pentru corpul meu am ajuns si la subiectul absorbante . Incep prin a va impartasi cateva aspecte importante din experienta mea: 1. Intr-o perioada a vietii mele foloseam destul de des si tampoane interne, acum incerc sa le evit cat pot de mult. Decizia am luat-o de mult la recomandarea... Citeste mai mult

Cheesecake raw vegan cu cocos si mango - tortul de la 2 anisori

In weekend am sarbatorit-o pe Sofi, a facut doi anisori de cand ne bucura fiecare zi din viata noastra . Pentru ca nu puteam sa lasam sa treaca aceasta zi speciala, am organizat o mica petrecere in familie iar ca la orice petrecere nu avea cum sa lipseasca un tort. Tortul de ziua Sofiei este deja o traditie si cand a facut un anisor i-am pregatit un tort de care si ea s-a bucurat. Pentru anul acesta am ales un cheesecake vegan cu cocos si mango... Citeste mai mult

Top 10 experiente din Zanzibar

Am petrecut 15 zile in minunata insula Zanzibar. Ne-a cucerit cu frumusetile ei, ne-am bucurat de plaja, de oceanul in culori senzationale si peisajul exotic. Noi am ales sa venim aici pe cont propriu, asa ne facem de obicei vacantele. Ne luam biletele de avion si apoi facem research astfel incat sa ne facem o idee unde vrem sa ajungem si cum vrem sa impartim zilele de vacanta. In principiu batem in cuie primele 3 zile si apoi ne organizam in functie... Citeste mai mult

Modul meu preferat de a incepe ziua

Pentru mine o dimineata buna incepe cu un pahar de suc presat la rece proaspat stors . De mai bine de un an si jumatate am achizitionat un storcator cu presare la rece care pentru mine este electrocasnicul meu preferat. Dupa ce am studiat optiunile din piata, am ales unul de la Hurom si sunt foarte multumita de el. Am ales un storcator cu presare la rece pentru ca prin procesul de stoarcere fructele si legumele isi pastreaza toate vitaminele... Citeste mai mult

Si in vacanta poti manca sanatos - idee pentru mic dejun

Pentru ca doar ce ne-am intors din vacanta, astazi impartasesc cu voi o varianta de mic dejun, 100% raw, rapida, delicioasa si foarte nutritiva pe care am pregatit-o in vacanta pentru toata familia. E minunat sa iei micul dejun pe plaja. Ingrediente: apa de cocos dintr-o nuca de cocos fulgi de ovaz fara gluten seminte de canepa decorticata fulgi de migdale unt de caju goji mango soursop sau fructul anticancer Instructiuni: 1. Am taiat... Citeste mai mult

Drumul spre o vacanta exotica cu un copilas

Ne era tare dor de o vacanta departe, asa ca unul dintre obiectivele pentru 2021 s-a implinit, suntem in Zanzibar impreuna cu fetita noastra de aproape 2 ani. Pentru ca întrebarea cel mai des primita de cand suntem aici este "Cum a fost drumul?", m-am gandit sa impartasesc cu voi experienta noastra. Am calatorit Bucuresti - Doha - Stone Town Aeroport - Nungwi. Incep prin a va spune ca aceasta calatorie nu a fost prima cu avionul a fetitei... Citeste mai mult

Incepe ziua cu un smoothie nutritiv

Pentru ca diminetile sunt pline, caut mereu sa gasesc variante rapide de mic dejun nutritiv. Saptamana aceasta mi-am inceput ziua cu un smoothie foarte gustos, atat pe placul meu cat si al Sofiei, fetita mea de 1 an si 10 luni. Ingrediente: 2 banane (una din ele a fost congelata in prealabil) 1 curmala medjool 1 lingurita de scortisoara de ceylon 200 ml lapte de cocos din fulgi "grasi" raw nuci pecan migdale fulgi de migdale - pentru decor... Citeste mai mult

Banana bread vegana

Asta e una din prajiturile mele preferate, delicioasa si cu ajutorul careia reciclam bananele pe care nu le mai mancam. Ingrediente: 3 banane coapte pasate 1 cana faina de cocos - poate fi folosita si orice alta faina, de preferat fara gluten 3 lingurite de miere cu anason si cuisoare- poate fi optionala 1/4 lingura bicarbonat de sodiu fara aluminiu 1/2 lingurita praf de copt BIO 5 lingurite ulei cocos presat la rece 1'ou' de in - 1lingurita... Citeste mai mult

Breakfast cake

Zilele trecute am inclus in lista de produse de pe Raftul Naturii si bulgurul, asa ca l-am inaugurat si in bucataria noastra. Impreuna cu Sofi am pregatit aceasta reteta de mic dejun. Ingrediente: 2 banane mari 150 g bulgur hidratat peste noapte si fiert in prealabil 1/2 dintr-o cana de fulgi de ovaz 1 lingura de scortisoara 1 cani si ceva de fructe de padure: zmeura, mure si coacaze 30 g de stafide o bucatica mica de pastaie de vanilie... Citeste mai mult

Alternative la produsele lactate de origine animala - lapte vegetal

Astazi vreau sa impartasesc cu voi alternative la produsele lactate de origine animala. Intalnesc tot mai des oameni in jurul meu care aleg sa consume lapte de origine vegetala din diferite motive. Printre primele persoane la care am auzit asta a fost Silviu care in urma cu cativa ani mi-a spus ca el nu poate sa consume lapte pentru ca lactoza ii face rau si de aceea prefera laptele de origine vegetala. Din pacate, laptele de vaca sau de alt animal... Citeste mai mult

Pateu de linte rosie cu conopida la cuptor

Pateul de linte rosie in aceasta combinatie este o varianta de pranz gustoasa si rapida. De ceva vreme caut variante cum sa pot sa adaug conopida in alimentatia noastra cat mai des, dar gatita asa la cuptor, imi place tare mult. Ingrediente: 250 g de linte rosie 300 g conopida o ceapa medie 1 morcov 7 catei de usturoi ulei de masline presat la rece cu aciditate 0.3% ulei de samburi de struguri presat la rece ceapa fulgi turmeric sumac... Citeste mai mult

Petrasbio - paste cu nutrienti

Sustinem antreprenorii romani si ne bucuram sa avem alaturi de noi peste 20 de astfel si altfel de antreprenori, dintre care mai mult de 85% sunt producatori cu povesti de viata frumoase, care vor sa aduca produse sanatoase si de calitate in casele noastre. Ne plac furnizorii nostri, sunt oameni deschisi ale caror povesti le-am ascultat cu drag si interes. Astazi va povestim despre Petrasbio . Am cautat o perioada buna de timp altfel de paste... Citeste mai mult

MASLINE – NATURALE sau obtinute prin OXIDARE?

Astazi vorbim despre MASLINE – NATURALE sau obtinute prin OXIDARE ? Incep prin a va spune ca eu nu am fost niciodata mare fan al maslinelor din market-urile conventionale, nu imi placeau pentru ca ori erau foarte sarate, ori nu erau carnoase, ori aveau un gust ciudat. Cele mai populare masline din tara noastra sunt maslinele negre. Din pacate, maslinele pe care le gasim in market-urile conventationale, comercializate in sistem vrac,... Citeste mai mult

Lasagna vegana delicioasa

De ceva timp imi doresc sa fac o lasagna vegana dar nu mi-am gasit timp pana acum. In weekend am facut reteta asta, fara carne, fara lactate, fara ou si fara gluten. Desi credeam ca necesita mai mult timp de preparare, nu a fost asa. La final am fost incantati de gustul ei si a meritat pe deplin munca din bucatarie. Ingrediente: 250 g paste de lasagna fara gluten 1 ceapa medie 6 catei de usturoi 500 g de ciuperci 150 g sos de rosii (sos fara... Citeste mai mult
Cauti idei pentru o viata sanatoasa?
Aboneaza-te la Newsletter! Astfel nu vei rata nicio postare!
Trimite

Comparare

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!